Servicenormen

Wij vinden een goede service belangrijk. Je moet op ons als gemeente kunnen rekenen. Wij zijn er namelijk voor jou. Een goede en snelle reactie op jouw vragen en opmerkingen hoort daarbij. Op deze pagina lees je wat je van ons mag verwachten als je contact met ons opneemt. Dat noemen wij onze servicenormen.

Via de website

Als je contact met ons zoekt via onze website dan… 

  • Kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week terecht op www.reuseldemierden.nl
  • Zorgen wij ervoor dat onze informatie correct, actueel, begrijpelijk, makkelijk vindbaar en voor iedereen goed toegankelijk is; 
  • Vermelden wij bij de informatie over onze producten en diensten, zoals het aanvragen van een paspoort of rijbewijs, wat je nodig heeft om een aanvraag in te dienen, wat de kosten daarvan zijn en hoe lang het duurt.
Via de e-mail

Als je een e-mail stuurt naar de gemeente Reusel-De Mierden dan… 

  • Ontvang je automatisch een ontvangstbevestiging wanneer je een e-mail stuurt via gemeente@reuseldemierden.nl;
  • Ontvang je binnen 5 werkdagen inhoudelijk antwoord op je vraag; 
  • Ontvang je binnen 5 werkdagen een bericht wanneer inhoudelijk reageren niet binnen 5 werkdagen mogelijk is, om opgave van reden;
Via de telefoon

Als je de gemeente Reusel-De Mierden belt dan… 

  • Streven wij ernaar de telefoon binnen 3 keer overgaan op te nemen; 
  • Beantwoorden wij je vraag direct. Als dat niet mogelijk is verbinden wij je door met de vakafdeling; 
  • Word je, op verzoek, binnen 2 werkdagen teruggebeld door de vakspecialist of iemand van de afdeling als de vakspecialist afwezig is; 
  • Maken wij altijd een telefoonnotitie waarin we noteren wie er gebeld heeft en waarover samen met de contactgegevens van de beller.
In het gemeentehuis

Als je langskomt in het gemeentehuis dan… 

  • Ontvangen wij je open, respectvol, vriendelijk en staan wij je deskundig te woord; 
  • Helpen wij je op de afgesproken tijd als je vooraf een afspraak heeft gemaakt; 
  • Streven wij ernaar je binnen 15 minuten te helpen wanneer je geen afspraak heeft gemaakt (als de vakspecialist niet beschikbaar is helpt een collega je verder); 
  • Zijn onze balies goed toegankelijk en makkelijk te vinden; 
  • Bieden wij voldoende privacy en staan je desgewenst te woord in een aparte ruimte; 
  • Neemt de receptionist contact op met de medewerker waarmee je een afspraak hebt.
Via sociale media

Als je contact zoekt met de gemeente via sociale media… 

  • Kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week je vraag of opmerking kwijt; 
  • Krijg je binnen twee werkdagen een reactie op je vraag. Dat kan een inhoudelijke reactie zijn of een bericht waarin wij vermelden wanneer je een inhoudelijke reactie kan verwachten.
Via de post

Als je ons een brief stuurt dan… 

  • Sturen wij binnen 1 werkweek een reactie. De reactie bestaat uit een ontvangstbevestiging waarin we vermelden wanneer wij inhoudelijk kunnen reageren of een inhoudelijk antwoord als dit direct mogelijk is;

Meer informatie

Heb je nog vragen over onze servicenormen? Neem dan contact met ons op via 0497 - 650 650 of gemeente@reuseldemierden.nl. Als je vindt dat je niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, kan je een klacht indienen.