Klacht indienen
Als je vindt dat je niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, kan je een klacht indienen bij de gemeente. Op deze pagina lees je hoe je een klacht indient.
Je kunt een klacht indienen over:
- de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
- het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- het niet reageren op jouw vragen
Jaarverslag klachten
Elk jaar brengen we schriftelijk verslag uit van het aantal klachten dat wij ontvangen, het onderwerp van de klachten en de manier waarop wij met de klachten om zijn gegaan. Sinds 2021 publiceren we dat verslag ook op onze website.
In 2022 ontvingen wij 8 klachten. Deze gingen voornamelijk over de communicatie en bereikbaarheid van de gemeente. 7 klachten konden informeel afgehandeld worden. Er zijn geen klachten naar de Nationale ombudsman gegaan voor een klachtbehandeling in tweede aanleg.
Het uitgebreide verslag kan je hier downloaden:
Contactpersonen
Lizanne van Diepenbeek en Irene van Asten (klachtencoördinatoren)
- Telefoonnummer: 0497 - 650 650
- E-mailadres: juridischezaken@reuseldemierden.nl